مقالات, نوشته ها

ساخت استخر با میکروسمنت

ساخت استخر با میکروسمنت

ساخت استخر با میکروسمنت یکی دیگر از کاربردهای این پوشش می باشد. ساختن استخرهای آب با بهره گیری از پوشش های میکروسمنت، که روشی مدرن و جهانی نیز میباشد.

همانطور که میدانیم شنا کردن در استخر یکی از تفریح ها و ورزش های مورد علاقه مردم در تمام دنیا میباشد. به همین علت ساخت استخر شنا به عنوان جایگزین مناسب برای ورزش و شنا در رودخانه ها و دریاها که با خطرات زیادی همراه میباشد بسیار هائز اهمیت میباشد. این امر باعث ساخته شدن تعداد بسیار بالا از استخرها در تفریح گاه ها و منازل مسکونی همچنین ویلاها شده است. که با در نظر گرفتن نوع معماری و رعایت اصول شناختی زیبایی مورد توجه واستفاده قرار گرفته است.

روش ساخت استخر با میکروسمنت

امروزه ساختن استخر با اشکالی زیبا و شکل هندسی پیچیده و یا در این میان استفاده از استخر های پلاستیکی یا بادی در منازل مسکونی شکل میگیرد. ولی در نهایت استفاده از شیوه پوشش میکروسمنت در ایجاد و ساخت استخر، حرف اول را میزند. که موارد قابل توجه در استفاده از این شیوه را برای شما خواهیم گفت.

در زمان ساخت استخر با میکروسمنت، طراح سازنده، طرحی نوین با استفاده از اشکل هندسی و یا سلیقه ایی با هزینه ایی مناسب میتواند درجهت ساخت استخر به کار بگیرد.

با بهره گیری از روش میکروسمنت پوششی بدون هیچگونه ترک یا درزی را میشود ایجاد کرد و در حین داشتن رنگی زیبا و براق که چشم نوازی میکند با تحملی بالا در برابر هر گونه ضربه و در مقابل آب نیز بسیار مقاوم میباشد.

نوسازی استخرهای قدیمی با میکروسمنت

میتوانیم برای نوسازی استخرهای قدیمی هم از این شیوه استفاده کنیم. با نگاه از زاویه زیبایی شناختی بهره گیری از پیگمنت های رنگی در فرایند ساخت میکروسمنت ممکن میباشد، لذا با استفاده از این فرایند با قابلیت فراوان، میشود میزان قابل توجهی از استخرها را با رنگ هایی زیبا بهره مند ساخت.

در شرایطی که دمای آب به معادل 60 درجه سانتیگراد میرسد مانند استخرهای آب گرم ، میتوان با این پوشش ها مورد استفاده قرار داد و با کمک گرفتن از میکروسمنت های چند لایه میتوانیم نمای رنگی در استخر را به صورت مات و براق بیاوریم.

میکروسمنت ضد باکتری، قارچ و رطوبت

بهترین نکته در مورد ساخت استخر با میکروسمنت این است که مواد استفاده شده در فرایند ساخت فرمول میکروسمنت ها در مقابل آب و رطوبت و مهم تر جلوگیری از رشد میکروب و قارچ را دارا هستند و جزو پوششهای بهداشتی و مقاوم در مقابل رشد عواملی همچون قارچ و میکروب به حساب می آیند.

با نگاه به این موضوع که با استفاده از رزین هایی پلیمری که در ساخت میکروسمنت ها استفاده میشود، دارای قابلیت اضافه کردن مواد خاص و ویژه ایی میباشند. از جمله آنها آنتی میکروبیال، ضد قارچ و جلبک میباشد که باعث بالا رفتن مقاومت در برابر این عوامل را نیز میشود. از این پوشش های مقاوم و کاملاً بهداشتی میتوان درمدت زمانی بالا بهره برد.

پوشش های امروزی با نام (میکروسمنت) که با بیشتر محیط ها سازگار میباشند را میتوان در طیف وسیعی از ساختار ها به کارگرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *