مقالات, نوشته ها

اجرای پله ها با پوشش میکروسمنت

اجرای پله ها با پوشش میکروسمنت

اجرای پله ها با پوشش میکروسمنت یکی دیگر از کاربردهای میکروسمنت است. میکروسمنت با مقاومت در برابر ضربه و فشار طول عمر هر سازه ای را تضمین می کند.

از مهمترین قسمت های یک سازه با حساسیت بالا انتخاب کردن بهترین نوع از مصالح در جهت نیاز یک پروژه میباشد.

این مساله مهم حتی در قسمت های انتهایی ساخت، مثل نمای بیرونی و المان هایی در راستای زیبایی پروژه ، و لازم به استفاده از مصالح مرغوب میباشد ودر غیر این صورت ممکن است شرایط و مزیت های نما را به حاشیه بکشاند.

پوشش میکروسمنت در جهت پوشش های کاربردی در قسمت های متفاوت در عمران و ساخت و ساز مورد استفاده میباشد. از موارد کاربرد پوشش های میکرو سمنت استفاده در نمای بیرونی ساختمان میباشد و همچنین در مقابل شرایط جوی منطقه مانند باد، باران، رطوبت و همچنین تابش و گرمای خورشید و… میباشد. در مواردی جهت پوشش سطوح مثل : پله ها ، تراس و راهروها میباشد.

در این قسمت از مناسب بودن و موارد استفاده از( اجرای پله ها با پوشش میکروسمنت )در دیوارهای تراس و راه پله صحبت خواهیم کرد.

از بهترین و مهمترین مزایای میکرو سمنت ها در پوشش دادن راه پله ها و مناسب بودن برای استفاده در محیطی سرپوشیده و یا باز بنا به داشتن مقاومت بالا در مقابل شرایط آب و هوایی میباشد.

از دیگر مزیت های این پوشش ایجاد شرایط گرانروی در آن میباشد و باعث پوشش دهی به طور کامل توسط میکروسمنت در قسمتهای گوشه ای پله و پوشش دهی درست و یکدست میشود.

در به کاربردن میکروسمنت به دلیل دارا بودن شرایط پوشش با سر خوردن و لغزش کم قرار گرفته و با در نظر گرفتن همچین ویژگی در پوشش پله ها و در طراحی و زیبا سازی نیز میشود بهره مند شد ، که از برتری بالا در کیفیت پوشش های میکرو سمنت ها میباشد.

میبایست در جهت کامل شدن موارد بالا این را هم اضافه کنیم که قابلیت تولید یا رنگهای متفاوت و مختلف درمیکروسمنت با در نظر گرفتن چگونگی استفاده طراح از این پوشش ها در ساختمان میباشد و طراح میتواند با توجه به نیاز از این رنگهای متنوع بهره بگیرد.

با استفاده از میکروسمنت میتوان طول عمر پله ها را بالا برد

به دلیل مقاومت در برابر ساییده شدن و فرسایش موجود در این شیوه باید گفت در این روش میشود به راحتی پله هایی از جنس موزاییک، سیمان، سنگ و… را ترمیم نمود. همچنین به دلیل چسبندگی بالا به سطح زیر شرایط برای شکل دادن آن به بافت هایی مانند سیمان و چوب و دیگر شیوه های سنتی نیز وجود دارد و میشود از میکرو سمنت برای استفاده بر روی دیوارها نیز استفاده نمود. و میتوان درسطوح بالایی پله ها هم مورد استفاده قرار داد که باعث یکپارچگی در ساختار راه پله ها میشود.

لذا باید گفت استفاده از میکروسمنت به علاوه بر به کار گیری در پله و راه پله ها برای پوشش دادن دیوارهای تراس هم مورد استفاده میباشد.

مزایای مثبت اجرای پله ها با پوشش میکروسمنت

  • مقاومت بالا در مقابل شستشو یا در برابر رطوبت حاصل از شرایط جوی مانند باران را دارد.
  • پوشش دادن خمیدگی در سطوح با طراحی های متنوع
  • میکروسمنت ها پوشش هایی با قابلیت کاربردی فراوان و دارای خاصیت قابل تنظیم میباشند ومی توانند توسط سلیقه طراح در بسیاری از مکان ها مورد بهره گیری قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *