مقالات, نوشته ها

پوشش های نوین ساختمانی

پوشش های نوین ساختمانی

اگر بخواهیم تعریف گسترده ای از پوشش های نوین ساختمانی داشته باشیم آن را یک ماده ای اطلاق می کنیم که به عنوان محافظ بر روی قسمت های مختلف کشیده می شود و دلیل استفاده از این دسته از پوشش ها به عنوان آب بندی و اجرای دکوراتیو می باشد.

امروزه یکی از پوشش های نوین ساختمانی که توانسته است در بازارهای داخلی و حتی خارجی به عنوان برترین محصول به عنوان پوشش سطوح مختلف به کار برده شود میکروسمنت می‌باشد.

 این دسته از پوشش های نوین می توانند کاربردهای گسترده ای در مصارف صنعتی به عنوان ضد خوردگی و حتی زیبایی داشته باشند.

حال شرکت تولید کننده هایکا این دسته از پوشش ها را با توجه به این که مقاومت بالایی هم در برابر خوردگی دارند در بسته بندی های مختلف تولید کرده و آنها را توسط نیروهای متخصص و زبده خود به اجرا در می آورد که در ادامه با این دسته از پوشش نوین میکروسمنت شرکت هایکا بیشتر آشنا خواهید شد.

از آنجا که استفاده از پوشش های نوین در صنعت ساختمان با توجه به شرایط جغرافیایی مختلف و حتی میزان  سرمایه گذاری های متنوعی که در این زمینه وجود دارد استفاده می شود بیشتر از پوشش های نوینی مثل میکروسمنت در بخش ها و قسمت های مختلف ساختمان همچون پارکینگ ها، پشت بام، تراس ها و سایر قسمت‌هایی که نیازمند پوشش دهی هستند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در ادامه مطالب می خواهیم با یکی از برترین پوشش های نوین ساختمانی که شرکت هایکا آن را تولید کرده است شما را آشنا کنیم.

یکی از پوشش های برتر نوین ساختمانی در صنعت ساختمان استفاده از میکروسمنت است که در حقیقت این نوع از محصول به عنوان پوششی دکوری که معمولاً از سیمان مواد افزودنی برخی از رزین ها و حتی استفاده از رنگدانه های معدنی ساخته شده است.

میکروسمنت

 بیشتر استفاده از میکروسمنت برای محیط های داخلی و خارجی بوده یعنی می توان گفت از آن برای پوشش های کف دیوار و حتی سقف استفاده می شود و عمده مزایای که این نوع از پوشش به خود اختصاص داده است بدون درز است و به راحتی هم قابلیت تمیز شدن دارند.

استفاده از پوشش های نوین ساختمانی جهت ایده ای مدرن و جذاب برای طراحی های دکوراسیون و نما

از جمله ایده های مدرن و جذابی که می‌توان به عنوان پوشش های رنگی صنعتی برای طراحی داخلی استفاده کرد رنگ‌های میکروسمنت می‌باشد.

 اینگونه از رنگ ها بیشتر طرح هایی بتنی را شامل می شوند که در حقیقت اگر به این گونه از پوشش رنگ میکروسمنت توجه کنید علاوه بر زیبایی که دارد به عنوان برترین پوشش منحصر به فرد مشتریان بسیاری دارد زیرا اینگونه از پوشش هم قیمت مناسبی داشته و هم قابلیت استفاده در سطوح های مختلف را فراهم می کند.

آشنایی با مواد تشکیل دهنده رنگ میکروسمنت می‌تواند شما را با این محصول بیشتر آشنا کند.

 به طوری که  شرکت تولیدی هایکا این پوشش تزئینی را به عنوان پلیمرهای مایع که بیشتر بر پایه سیمان و همچنین رزین های بر پایه آب هستند تولید کرده است و ضخامت آن ها تقریباً بین دو و نیم الی ۳ میلیمتر روی سازه ایجاد می شود و با توجه به اینکه قیمت مناسبی داشته و ضخامت های مناسبی هم بر روی سازه ایجاد می کند طراحان داخلی و معماران حرفه ای این نوع پوشش را یکی از منحصر به فرد ترین پوشش های موجود در بازار می نامند.

مزیت های استفاده از پوشش های نوین ساختمانی

  • از جمله مزیت هایی که پوشش های نوین ساختمانی همچون میکروسمنت دارد می توانیم به کیفیت بالای این محصول و همچنین دوام بسیار بالایی که دارد اشاره کرد.
  • از طرفی استفاده  کردن این محصول برای سطوح های مختلف  بدون درز و پیوسته است که از مزیت‌های این پوشش برند هایکا به شمار می آید.
  • مقاومت بالا در برابر هرگونه مواد شیمیایی.
  • از نظر چسبندگی نیز بسیار چسبندگی بالایی داشته.
  • اجرای این گونه از پوشش ها بسیار راحت بوده و برای اجرای آن هیچ گونه تجهیزات پیچیده ای نیاز نیست.
  • استفاده از این گونه پوشش بلا فاصله پس از اجرا انجام می‌شود به گونه‌ای که سریع خشک می شود.
  • از مهمترین مزایای میکروسمنت سازگاری این پوشش نوین با محیط زیست می باشد.
  • این دسته از پوشش میکروسمنت نیز تمیز کردن بسیار آسانی داشته و به راحتی نظافت می شود.

بد نیست با برخی از معایب پوشش های ساختمانی نیز آشنا شوید.

  • به طور کلی ممکن است استفاده از پوشش ساختمانی میکروسمنت با معایبی همراه باشد به گونه ای که برای اجرای آن حتما نیازمند افرادی با تجربه متبحر و زبده است.
  • اگر قصد داشته باشید که درخشندگی ایجاد شده بر روی سطوح مختلف به صورت دائمی نمایان شود هزینه بالایی خواهد داشت.
  • در صورتی که تغییرات شدید و مختلف فیزیکی به وجود بیاید این گونه از پوشش حساسیت بالایی از خود نشان می دهد.

از پوشش های نوین در چه سطوحی نباید استفاده کرد؟

از آنجا که استفاده از رنگ و پوشش های نوین  میکروسمنت برای سطوح عمودی و افقی پوششی ایده آل است اما بهتر است از این محصول بر روی سطوحی که ممکن است با تغییرات ویژه و گسترده همراه باشد استفاده نشود مانند سطوح چوبی که ممکن است با توجه به تغییرات آب و هوایی و قرار گرفتن آنها در معرض گرما و سرما باد کند از این رو بهتر است با توجه به اینکه تغییر شکل و فرم می دهند  روی آنها استفاده نکنید.

چگونگی اجرای پوشش های نوین ساختمانی به شرح زیر می باشد.

  • در ابتدا جهت چسبندگی متریال به بخش ها و قسمت هایی که در سطح زیری همچون شیشه، سیمان مورد استفاده قرار می گیرد از پرایمر استفاده شود.
  • از سوی دیگر برای اینکه مقاومت میکروسمنت بالا رود معمولاً از سه لایه بیس فلکس همراه با مش استفاده می کنند و بیشترین علت استفاده از این گونه اجراها  بالا بردن مقاومت پوشش های میکروسمنت برای سطوحی است که به زیرسازی نیاز دارد.
  • سپس جهت اجرا از دو لایه پوشش نهایی استفاده می کنند که معمولاً این دسته از پوشش ترکیبی از رنگ و بافت پایانی است در حقیقت ظاهر نهایی را به سطوح می دهد.
  • در مرحله بعدی برای اینکه چسبندگی پلی اورتان به لایه های نهایی دیگر به صورت استاندارد اجرا شود از پرایمر استفاده می کنند.
  • در پایان اجرای این گونه از پوشش های دکوراتیو برای محافظت از کار دو لایه پلی اورتان را همراه با پایه آبی یا پایه حلال پیاده سازی می کنند و سپس کار شما به اتمام می رسد.

استفاده از پوشش های نوین ساختمانی بر روی کفی هایی که گرمایش دارند به چه صورت است؟

شاید این سوال در ذهن شما نمایان شود که آیا از پوشش های نوین همچون میکرو سمنت بر روی کفی هایی که گرمایش دارد اجرا می شود؟

 در پاسخ به این سوال می توانیم بگوییم بله.

  • به طوری که قبل از اجرا باید حتماً همه پروتکل های دمایی برای جلوگیری از انبساط و همچنین ترک خوردن بر روی کف مد نظر بررسی شود.
  • به طوری که بهتر است گرمایش را حداقل بیش از ۴ هفته قبل از استفاده از پوشش یا ملات سیمان روشن کنید.
  • در مرحله بعدی بهتر است که گردش آب را در دمای بین ۲۵ الی ۲۷ درجه به مدت ۲ الی ۳ روز حفظ کردید و سپس دمای آب را تا ۴۵ درجه نیز افزایش دهید و برای چند روز همین مقدار درجه دمای آب را نگه دارید.

در ادامه شما را با عواملی که بر روی قیمت پوشش ساختمانی نوین تاثیر گذار است آشنا خواهیم کرد.

یکی از عواملی که تعیین کننده قیمت پوشش ساختمانی به ویژه پوشش های میکروسمنت می باشد نام و برند شرکت هایکا است که بر روی قیمت تاثیر گذار است.

از سوی دیگر مواد اولیه ای که در تولید این محصول به کاررفته است و یا اینکه در حین اجرا از متریال های مختلفی استفاده شده باشد بر روی قیمت تاثیر دارد.

اجرای اینگونه از پوشش‌های میکروسمنت نیز با توجه به متراژ های مختلف و بر حسب متر مربع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *